Opona Maxxis Assegai 27.5×2.50" WT 3CT EXO/TR
Opona Maxxis Assegai zdobyła swoje imię od oszczepu, który używali do walki członkowie południofoafrykańskiego plemienia Zulu. Pochodzący z Południowej Afryki Greg Minnaar postanowił, że to odpowiednie imię dla opony, przy pomocy której prowadzić będzie walkę na kamienistych górskich stokach. Wyraźne klocki precyzyjnie wbijają się do piasku lub gleby, ale zarazem są doskonale przyczepne na mokrych korzeniach i kamieniach. Inne opony świetnie sprawdzają się na wybranym podłożu. Assegai sprawdza się kapitalnie na każdym podłożu.
Parametry
- Mieszanka: 3C Maxx Terra (3CT)
- TR - Tubeless ready
- Odporność na przebicia: EXO
- Nadaje się do: AM/enduro
- TPI: 60
Wide Trail (WT)
Opony Maxxis oparte na konstrukcji Wide Trail są zoptymalizowane dla nowoczesnych szerokich obręczy (30–35 mm). Dzięki temu opona na szerokiej obręczy zachowuje optymalny okrągły profil bez niepożądanego spłaszczenia, a tym samym oferuje maksymalną wydajność.
- Wide Trail opony do enduro, trailu i downhillu są przeznaczone do obręczy o szerokości wewnętrznej 35 mm i są kompatybilne z obręczami 30–35 mm.
- Wide Trail opony do XC są przeznaczone do obręczy o szerokości wewnętrznej 30 mm i są kompatybilne z obręczami 25–30 mm.
Tubeless Ready (TR)
Jeśli planujesz jeździć bez dętek i pozbyć się zbytecznych gramów i obaw o przebicia, to wybierz opony z oznaczeniem Tubeless Ready. Wykorzystują mieszankę kompatybilną z uszczelniaczem i w ścianach bocznych mają wzmocnienie, które wzmacnia odporność na przebicie. Posiadają również specjalną stopkę bezdętkową, która lepiej przylega do obręczy. Opony bezdętkowe można również używać z dętką.
EXO
Ściany boczne są wzmocnione materiałem wyjątkowo odpornym na przebicia, a jednocześnie ten gęsty materiał nie wpływa negatywnie na wydajność opony. Opony z oznaczeniem EXO są odpowiednie na kamieniste trasy, gdzie istnieje ryzyko przebicia ściany bocznej.
3C MaxxTerra (3CT)
Kombinacja trzech mieszanek o średniej twardości zapewnia zrównoważony stosunek trakcję, żywotności i oporu toczenia.