Opona Maxxis Assegai 27.5×2.50" WT 3CG EXO+ TR
Opona Maxxis Assegai zdobyła swoje imię od oszczepu, który używali do walki członkowie południofoafrykańskiego plemienia Zulu. Pochodzący z Południowej Afryki Greg Minnaar postanowił, że to odpowiednie imię dla opony, przy pomocy której prowadzić będzie walkę na kamienistych górskich stokach. Wyraźne klocki precyzyjnie wbijają się do piasku lub gleby, ale zarazem są doskonale przyczepne na mokrych korzeniach i kamieniach. Inne opony świetnie sprawdzają się na wybranym podłożu. Assegai sprawdza się kapitalnie na każdym podłożu.
Parametry
- Mieszanka: 3C MaxxGrip
- Odporność na przebicia: EXO+
- Nadaje się do: AM/enduro
- TPI: 120
3C MaxxGrip (3CG)
Miękka kombinacja trzech mieszanek zapewniająca bezkompromisową przyczepność i bezkonkurencyjną trakcję w downhillu.
Wide Trail (WT)
Opony Maxxis oparte na konstrukcji Wide Trail są zoptymalizowane dla nowoczesnych szerokich obręczy (30–35 mm). Dzięki temu opona na szerokiej obręczy zachowuje optymalny okrągły profil bez niepożądanego spłaszczenia, a tym samym oferuje maksymalną wydajność.
- Wide Trail opony do enduro, trailu i downhillu są przeznaczone do obręczy o szerokości wewnętrznej 35 mm i są kompatybilne z obręczami 30–35 mm.
- Wide Trail opony do XC są przeznaczone do obręczy o szerokości wewnętrznej 30 mm i są kompatybilne z obręczami 25–30 mm.
Tubeless Ready (TR)
Jeśli planujesz jeździć bez dętek i pozbyć się zbytecznych gramów i obaw o przebicia, to wybierz opony z oznaczeniem Tubeless Ready. Wykorzystują mieszankę kompatybilną z uszczelniaczem i w ścianach bocznych mają wzmocnienie, które wzmacnia odporność na przebicie. Posiadają również specjalną stopkę bezdętkową, która lepiej przylega do obręczy. Opony bezdętkowe można również używać z dętką.
EXO+
Oznaczenie EXO + oznacza kombinację technologii EXO i SilkShield. Warstwa SilkShield chroni całą powierzchnię opony od stopki do stopki, a EXO wzmacnia ścianki boczne. Razem technologia EXO+ zwiększa:
- o 27% ochronę przed przebiciem bieżnika,
- o 51% odporność ścianki bocznej,
- o 28% ochronę przed przebiciem opony.