Technologia opon Maxxis
6. kwietnia 2021 | 0 komentarzy
Zorientuj się w oponach Maxxis i wybierz te najlepsze dla swojego roweru i stylu jazdy! Oto przegląd technologii Maxxis, które ułatwią Ci wybór.
Oznaczenia opon rowerowych są pełne skrótów i wartości. Zanim zaczniesz wybierać opony Maxxis, jest lepsze znać poniższe terminy.
Konstrukcja
Stopka
- Stopka drutowa jest solidna, ale nie można jej zwinąć.
- Stopka zwijana pozwala na praktyczny transport opony i jest lżejsza.
Warstwy opon
- Jednowarstwowa opona – jedna warstwa nylonu tworzy elastyczną i lekką oponę.
- Dwuwarstwowa opona – dwie warstwy na całej powierzchni opony zapewniają dodatkową ochronę i wzmocnienie ścian bocznych, dwuwarstwowe opony nadają się do enduro lub downhillu.
Wide Trail (WT)
Opony Maxxis oparte na konstrukcji Wide Trail są zoptymalizowane dla nowoczesnych szerokich obręczy (30–35 mm). Dzięki temu opona na szerokiej obręczy zachowuje optymalny okrągły profil bez niepożądanego spłaszczenia, a tym samym oferuje maksymalną wydajność.
- Wide Trail opony do enduro, trailu i downhillu są przeznaczone do obręczy o szerokości wewnętrznej 35 mm i są kompatybilne z obręczami 30–35 mm.
- Wide Trail opony do XC są przeznaczone do obręczy o szerokości wewnętrznej 30 mm i są kompatybilne z obręczami 25–30 mm.
Tubeless Ready (TR)
Jeśli planujesz jeździć bez dętek i pozbyć się zbytecznych gramów i obaw o przebicia, to wybierz opony z oznaczeniem Tubeless Ready. Wykorzystują mieszankę kompatybilną z uszczelniaczem i w ścianach bocznych mają wzmocnienie, które wzmacnia odporność na przebicie. Posiadają również specjalną stopkę bezdętkową, która lepiej przylega do obręczy. Opony bezdętkowe można również używać z dętką.
TPI
Ważną wartością, którą zalecamy wziąć pod uwagę podczas wyboru opon jest również TPI czyli threads per inch. Ten akronim oznacza ilość splotu włókien kordu na 1 cal kwadratowy jednej warstwy w konstrukcji opony.
- Niska wartość TPI oznacza większą odporność na przebicia, ale także większą wagę.
- Wyższa wartość TPI lub duża ilość małych włókien zapewnia oponie lepszą elastyczność, niższą wagę i zapewnia bardziej komfortową jazdę.
Odporność na przebicia
W oponach Maxxis odporność na przebicia zapewnia kilka technologii.
EXO
Ściany boczne są wzmocnione materiałem wyjątkowo odpornym na przebicia, a jednocześnie ten gęsty materiał nie wpływa negatywnie na wydajność opony. Opony z oznaczeniem EXO są odpowiednie na kamieniste trasy, gdzie istnieje ryzyko przebicia ściany bocznej.
EXO+
Oznaczenie EXO + oznacza kombinację technologii EXO i SilkShield. Warstwa SilkShield chroni całą powierzchnię opony od stopki do stopki, a EXO wzmacnia ścianki boczne. Razem technologia EXO+ zwiększa:
- o 27% ochronę przed przebiciem bieżnika,
- o 51% odporność ścianki bocznej,
- o 28% ochronę przed przebiciem opony.
Doubledown (DD)
Kolejny krok w rozwoju dwuwarstwowych opon do wyścigów enduro. Dwie warstwy 120 TPI są uzupełnione wzmocnieniem w ścianie bocznej, co zapewnia enduro zawodnikowi odporność opony downhillowej w lżejszym opakowaniu.
Butyl insert
Wzmocnienie w ścianie bocznej chroni oponę przed przebiciami, zapobiega uszkodzeniom obręczy oraz wzmacnia stabilność ścian bocznych.
Rodzaje mieszanek
3C MaxxTerra (3CT)
Kombinacja trzech mieszanek o średniej twardości zapewnia zrównoważony stosunek trakcję, żywotności i oporu toczenia.
3C MaxxGrip (3CG)
Miękka kombinacja trzech mieszanek zapewniająca bezkompromisową przyczepność i bezkonkurencyjną trakcję w downhillu.
Dual
Dwa rodzaje mieszanki zastosowane w bieżniku opony łączą niższy opór toczenia z wysoką przyczepnością podczas zakrętów.
Super Tacky
Specjalna mieszanka o wysokiej trakcji i niskim odbiciu, którą znajdziesz w niektórych oponach MTB.
Teraz możesz spokojnie wybrać najbardziej odpowiednią oponę Maxxis z naszej oferty.